طرح همیار معلم با هدف تقویت یادگیری مشارکتی و ارتقای مهارتهایاجتماعی دانشآموزان در کلاس درس اجرا شد. در این طرح، دانشآموزانبا نظارت دبیر به گروههای پنجنفره تقسیم شده و در هر گروه یک نفربهعنوان سرگروه یا نماینده، مسئول مدیریت و هماهنگی فعالیتها بود.فعالیتهای گروهی در زمینه آموزش، حل تمرین و در برخی موارد بهصورترقابتهای گروهی برگزار شد که این رقابتها نقش مؤثری در افزایشانگیزه و بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان داشت. تمامی مراحل طرحبا نظارت، همراهی و راهنمایی دبیران مربوطه انجام گرفت.